Asi každý motorista by chtěl, aby mu pneumatiky vydržely co nejdéle. Zimní gumy musíme likvidovat dříve, jelikož minimální povolený vzorek je u nich 4 mm. Letní pneumatiky můžeme používat déle, tam je minimální hranice 1,6 mm. Pokud jezdíme málo, je někdy vhodnější používat pouze zimní pneumatiky, jelikož přezouvání každého půl roku se dosti prodraží. Pokud ovšem narazíme na pneuservis, kde jsou ceny více než vstřícné, můžeme klidně přezouvat.
Většinou motoristé při koupi pneumatik požadují, aby byly co nejčerstvější. Pokud jsou ovšem skladovány podle doporučení výrobců v temnu a při konstantní teplotě, nemusíme se bát ani staršího data výroby. Jejich kvalita se začne pomalinku zhoršovat až při nasazení na automobil a jejich používání. Nejvíce gumám škodí sluneční záření, což většinou nemůžeme ovlivnit, ale pokud dlouhodobě parkujeme na jednom místě, můžeme si nějaké to stinné místečko vybrat. Je pravda, že v Praze po invazi modrých zón už můžete jen doufat, že nějaký ten flek k parkování urvete, a to si za parkovací kartu ještě platíte. Parkoviště se nestaví, ale poplatky se vybírají a auta se vytlačují do vedlejšího obvodu. Jaká to divná logika Magistrátu.
Další škodlivinou, která gumy nenápadně ničí je posypová sůl. Po zimní sezoně je vhodné pneumatiky opláchnout vodou, aby sůl přes zimu nemohla pracovat. Mnoho řidičů také nevěnuje pozornost správně nahuštěným pneumatikám. Pokud jsou podhuštěné, sjíždí se jejich kraje, více se zahřívají a tím pádem kvalita slábne. Pokud jsou přehuštěné sjíždí se naopak jejich střed a nemají tu správnou přilnavost k vozovce. Jaký mají mít tlak pneumatiky na vašem voze zjistíte ze samolepky umístěné u víčka nádrže nebo někde u dveří řidiče.
Pokud si pořizujete nové pneumatiky je dobré se vyhnout nejlevnějším čínským výrobkům. Jejich kvalita je hodně nízká. Zlatým středem se jeví donedávna česká firma Barum, jejichž ceny se drží lehce pod průměrem. V naší autopůjčovně jejich pneumatiky používáme dlouhodobě a nemůžeme si stěžovat. Důležitý je také rozměr pneumatik a rychlostní index. Na auto můžete nasadit pouze také rozměry, které jsou uvedeny ve velkém technickém průkazu. Nic jiného na auto nesmí. Pokud je tam dáte, neprojdete technickou či evidenční kontrolou, můžete mít potíže s Policií, ale i s pojišťovnou v případě pojistné události, a za to to nestojí. Také je důležité dodržovat pravidla druhů pneumatik na jedné nápravě.