CO2 to je prevít, ten vám zdražil auto

co2

Na automobilky se v posledních letech zaměřili politici. Zjistili, že se v tomto průmyslu točí velké peníze a tak si chtějí i ono přihřát svoji polívčičku. Vymýšlí různé povinnosti, které mají za úkol zvýšit bezpečnost na silnicích a zároveň snížit škodlivý vliv na životní prostředí. Rádi by, aby se více prosadily elektromobily, které nejsou zatím moc u široké motoristické veřejnosti moc oblíbené. Jejich cena, dojezd a řídká dobíjecí síť zatím tvoří bariéru větším prodejům těchto aut. Ani v naší autopůjčovně v Praze zatím neplánujeme nákup elektromobilů.

Úředníci si na mušku vzali emise CO2, ty lze jednoduše měřit na základě spotřeby vozidla, takže se s těmito čísly dají tvořit regulativa. V Bruselu se usnesli na to, že od roku 2021 musí být průměrné emise CO2 na jedno auto 95 gramů/auto/kilometr. Tato hodnota je relativně přísná a v současnosti ji neplní žádná automobilka. Pokud nebudou tyto limity splněny, budou padat vysoké pokuty. Průměry se nyní točí někde kolem 100 gramů. Čím má auto větší spotřebu, tím více produkuje CO2. To znamená, že silná auta s vysokou spotřebou budou pro výrobce aut horké zboží.

Bude se zdražovat

Pokud politici rozhodnutí o těchto limitech neodsunou nebo nezmění, je jasné, že pokuty budou rozmělněny do cen nových automobilů. Těžko si lze představit, že automobilky budou ze svých úspor dotovat tyto sankce. Pravděpodobně začnou zdražovat auta s benzínovými a naftovými motory. Elektromobil jsou drahé již v základu, takže se ceny těchto dvou světů budou postupně sbližovat, bohužel na té vyšší úrovni.

Výrobců nic jiného než zdražit ovšem nezbývá. Politik určí pravidla, která jsou finančně náročná a ty se musí plnit. Další zajímavou povinností výrobců je instalace krabičky, která bude ukládat data o reálné spotřebě do všech nově vyrobených automobilů. Důvodem je velký rozdíl mezi udávanou spotřebou ve velkém technickém průkazu a reálnou spotřebou v provozu. Politice se chtějí k těmto reálný číslům dostat, aby mohli zamezit výrobcům zalíbit se zákazníkům formou líbivé, ale nereálné spotřeby.

V autopůjčovně již pořídíte hodně levně

Když to shrneme, tak nám z tohoto trendu vyplývá, že ceny nových aut půjdou nahoru. Když zdražují nová auta, současně zdražují i ojetá auta. Vydání se tímto směrem není špatná strategie, jelikož auta se stanou o malinko nedostupnější a to pravděpodobně většině vadit nebude, jelikož již dnes je velký problém s parkováním. Lidé se začnou zajímat o alternativní či společné cestování v jednom autě, tam kde je to samozřejmě možné. Již jsme si totiž zvykli na to, že automobil je něco jako mobilní telefon a měl by ho mít každý. Naše autopůjčovna Praha může tento problém pomoci řešit, jelikož nabízí každý den možnost pronájmu aut v centru města. Ceny díky konkurenci spadly hodně nízko, takže si pronajmout auto může dnes dovolit již každý.