Osobní automobil má dnes skoro každá rodina. Najdou se ovšem lidé, kteří vůz nevlastní. Někdo ho využívá jen zřídka, a proto se mu nevyplatí, aby zbytečně platil pojistky. Současně hodnota každého automobilu neúprosně klesá každým dnem. Auto, které před rokem stálo 300 000 Kč letos prodáme za 275 000 Kč. Když k tomu připočteme náklady na povinné servisní prohlídky, dálniční známku, pojistky, náklady na parkovné, tak nám to v součtu hodí jednu luxusní dovolenou. Těmto lidem se již vyplatí si jednou za čas auto půjčit v autopůjčovně.
Když se mrkneme na ceny, zjistíme, že se nejedná o zas tak drahý špás. Půjčovné průměrného auta se pohybuje okolo 600 Kč za den. To není příliš. Samozřejmě záleží na délce vypůjčení. Čím je pronájem delší, tím se denní sazby snižuje. Pokud si budeme chtít pronajmout něco lepšího, například Škodu Octavii III kombi, již si budeme muset trošku připlatit. I zde ovšem nemusíme překročit 1000 Kč za denní výpůjčku. V současnosti jsou nabídky různých autopůjčoven v Praze velmi rozmanité. Když dostanete chuť na luxusní svezení, není problém navštívit autopůjčovnu v Praze a pronajmout si Porsche či jinou luxusní lahůdku. V tomto případě si budete muset již sáhnout hlouběji do kasy. Denní sazby se pohybují okolo 5000 – 10000 Kč za jeden den svezení.
Půjčit si můžete i elektromobil
Jestliže přemýšlíte o tom, že si v budoucnu pořídíte elektromobil a rádi byste si ho vyzkoušeli, některé autopůjčovny vám tuto možnost nabízí. Ceny u těchto aut jsou o něco vyšší, než u stejných značek v benzínu či naftě, ale vaši peněženku to nezruinuje. Malé elektromobily stojí okolo 1000 Kč na den, s kvalitou vozu se cena půjčovného samozřejmě zvyšuje. Pokud si půjčíte elektromobil, tak si žádný dlouhý výlet neplánujte. Dojezd současných elektromobilů je opravdu žalostný. Průměrný VW Golf na plné nabití nedojede ani z Prahy do Brna. Pokud si tedy v autopůjčovně půjčíte elektromobil, zajeďte na návštěvu k nedalekému sousedovi a naplánujte si, kde toto vozidlo dobijete.
Hybrid je slušná volba
Mezičlánkem mezi elektromobily a klasickými vozidly jsou dnes hybridní vozy. Ty jezdí na klasický benzín či naftu a současně mají uvnitř umístěny baterie, které v některých případech toto auto pohání. Pohon mezi těmito dvěma zdroji se přepíná automaticky, takže pokud máte plnou nádrž, tak vás auto nikde nenechá. Elektrický pohon se uplatňuje hlavně při rozjezdu, kdy bývá spotřeba nejvyšší, následně se auto přepne do klasického módu. Výhodou tohoto řešení, je znatelná úspora paliva.